Straatintimidatie is een moeilijk te bestrijden probleem waar al jaren met name vrouwen aandacht voor vragen. In onze gemeente raad heeft de DordtseVVD vorig jaar Art.40 vragen gesteld. Naar aanleiding van de vraag of dit probleem onderkent wordt door het college en of de omvang bekend  is, is er een enquête gehouden onder de Dordtse inwoners. De uitkomst hiervan wordt  nog gepubliceerd en naar aanleiding hiervan wordt in december in de Raad dit onderwerp besproken.

Op de vraag of de gemeente aan voorlichting doet en of campagnes houdt blijkt dat er meegedaan wordt aan het project Veilig Steden-initiatief van het OCW.  Wat dit inhoudt zullen we nog gaan onderzoeken. Echte bekend is het waarschijnlijk niet.

Genoeg stof  om over te gaan spreken en naar oplossingen te zoeken.  Julia  heeft het aangedurfd om haar ervaring met iedereen te delen en is de petitie gestart. GroenLinksDordrecht ondersteunt de petitie  en wil graag meedenken om het gedrag van bepaalde mensen, dat niet te tolereren valt, te veranderen.

Voor alles geldt overigens : blijf melden bij de politie. En laat het ons weten indien je ergens tegen aanloopt.

Veilige Haven

DE PETITIE

Wij zijn er klaar mee. Jij ook?

Teken dan nu deze petitie zodat we ons gezamenlijk sterk kunnen maken over het feit dat straatintimidatie wél een groot probleem is.

Ook in Dordrecht, al denkt de gemeente van niet. Een probleem waar enorm veel vrouwen en mensen op dagelijkse basis last van hebben.