“ Als je niet om jezelf kan lachen, is het leven maar een saaie boel. ”

Chris Grimmius Fractie-assistent

Waarom GroenLinks:
Omdat er dingen zijn die zwaarder wegen dan geld. Ik mis in de huidige politiek te vaak de overweging hoe burgers gebaat kunnen zijn door het nemen van een beslissing, op welke wijze dan ook. In plaats daarvan komt het neer op de vragen “Wat kost het?” en “Wat levert het op?”. Er zijn echter veel belangrijkere dingen die zich niet laten meten in cijfers, zoals op de eerste plaats ieders geluk in het leven. Maar ook  een goede gezondheid, leefbaarheid, omkijken naar elkaar en een mooie planeet zijn heel belangrijke aspecten die soms te makkelijk vergeten worden.

Wat doe ik in het dagelijks leven:
Ik studeer Rechtsgeleerdheid aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Verder werk ik, naast het zijn van fractie-assistent, in de horeca, bij het Beren restaurant op het Scheffersplein.

Wat wil ik bereiken:
Dat de overheid niet slechts de financiële kosten en baten in overweging nemen bij het nemen van beslissingen, maar ook durft te kijken naar het menselijke aspect. Er zijn genoeg thema’s waarbij de financiën het enige onderwerp van debat zijn, zonder te kijken wat het de samenleving oplevert.

Mijn favoriete plek in Dordrecht:
Ik ben een fan van elke plek waar mensen genieten van het leven. Het Wantij-park is een prachtig park voor wandelingen met de hond of om te picknicken. De terrassen in de binnenstad zijn altijd gezellig en het is heerlijk om te fietsen door de polders en de natuur op het zuiden van ons eiland.