De plannen om Dordrecht te schrappen als intercitystation zijn nog niet van de baan. In de nieuwe meerjarenplanning wordt alleen nog gesproken over twee sprinters per uur. GroenLinks Dordrecht, Zwijndrecht, Papendrecht en Barendrecht vinden dat Dordt een volwaardig intercitystation moet blijven, zowel in zuidelijke richting (Brussel) als in de richting Amsterdam. Daarom hebben zij tweede kamerlid Liesbeth van Tongeren opgeroepen om op 17 juni onze noodkreet onder de aandacht te brengen.

Op 17 juni wordt de concept ontwerpvervoer concessie hoofdrailnetwerk 2015-2050 besproken. Hierin wordt voorgesteld dat er voor Dordrecht slechts twee sprinters per uur over blijven.

Op maandag 14 oktober 2013  is de actie - behoud intercitydordrecht.petities.nl - gestart. Dagelijks hebben gemeenteraadsleden van de Dordtse politieke partijen  bij het centraal station Dordrecht flyers uitgedeeld om de reizigers op te roepen om de online-petitie te ondersteunen. De actie liept als een 'trein'. Op dinsdag 22 oktober hadden meer dan 5.000 mensen de petitie ondertekend.

Op dinsdag 29 oktober zijn afgevaardigden van de politieke partijen uit Dordrecht, GroenLinks, D66, PvdA, BVD en CU/SGP, naar Den Haag gegaan om de handtekeningen aan te bieden aan de tweede kamer. Helaas voorlopig zonder resultaat. Daarom brengt GroenLinks de actie nu opnieuw onder de aandacht.