GroenLinks heeft, samen met de Buitenwacht, ruim 60 kerstpakketten kunnen bezorgen bij minimagezinnen in Dordrecht. Op woensdag 21 december heeft de partij een actie gevoerd, waarbij in winkelcentrum de Bieshof aan elke klant van de AH gevraagd werd of zij een product extra willen kopen om af te staan. Van al deze producten zijn ruim 60 kerstpakketten samengesteld en bezorgd bij minima in de stad.

De adressen waar deze pakketten gebracht zijn, zijn door de Buitenwacht en GroenLinks gezamenlijk uitgezocht. Zij komen uit de bestanden van de Voedselbank, Jeugdhulpverlening en het Platform Noodopvang Dakloze Asielzoekers.

GroenLinks gemeenteraadslid Inge Stevens, initiatiefnemer van de actie, is blij dat de actie zo goed geslaagd is: "De reacties van de mensen zijn hartverwarmend. Iemand die zelf nauwelijks iets te besteden heeft geeft toch nog twee appels, om iets te kunnen doen voor een ander. En een paar kinderen die van hun zakgeld snoep mochten kopen gaven daarvan ook iets weg. Echt geweldig!”

De meeste mensen reageerden positief op het verzoek: “ Wij hebben het goed. Hiermee kan je iets doen voor een ander die het minder heeft.”  Wel blijkt dat veel mensen het een schande vinden dat er  armoede bestaat in het rijke Nederland: “Het is echt van de gekke dat er voedselbanken, weggeefwinkels en dit soort acties nodig zijn!”

Ook GroenLinks vindt het onaanvaardbaar dat steeds meer mensen in Nederland in armoede moeten leven. Deze scheve verhoudingen kunnen en moeten worden rechtgezet vindt GroenLinks. GroenLinks biedt in haar programma alternatieven voor een eerlijkere verdeling van de welvaart.

GroenLinks dankt alle mensen die zo gul hebben bijgedragen aan het slagen van de actie