Naar aanleiding van de melding van het dierenleed op de Ark van Noach zijn er direct acties op gang gekomen. De kranten en Twitter hebben het bericht snel opgepikt, waarop IDordt een actie op touw heeft gezet: Freedewallaby.

De heer Huiberts liet via de krant weten dat GroenLinks de dieren van hem kon kopen voor het bedrag van 100 euro. Tevens vermeldde hij dat GroenLinks de dieren toch niet wil hebben.
Met dit laatste heeft de heer Huibers groot gelijk. Wij willen de dieren niet. Wel willen wij dat ze een wallabywaardig bestaan hebben en ondersteunen dan ook van harte de actie van Idordt om de dieren te kopen en te zoeken naar een betere leefomgeving.De financiën zijn nagenoeg geregeld. Nu de nieuwe leefomgeving nog waar naarstig naar wordt gezocht.

Zondag ben ik in het gezelschap van Marco Schaardenburg, IDordt, naar de Ark geweest. Dit op uitnodiging van de heer Heubers om nogmaals te kunnen zien dat de Wallaby's volgens zijn zeggen op de goed plaats zijn op zijn Ark.

Daar aangekomen had de heer Heubers geen tijd en is de afspraak verzet naar woensdagochtend 9.00 uur. Wij wilden hem duidelijk maken dat we een betere plaats hebben gevonden voor de dieren en dat de financiën en vervoer geregeld zijn. De heer Heubers krabbelt terug en geeft aan dat niet de Wallaby's maar de pony's te koop zijn. Dan volgt er een bijzondere discussie, waarbij ik niet duidelijk krijg wat de heer Heubers nu bedoeld.

Afijn , woensdagochtend de finale. Wij meten het hok en kunnen nogmaals zien of de dieren daglicht krijgen. En proberen de heer Heubers zich aan zijn eerdere uitlatingen te laten houden. Lukt dit alles niet dan rest ons niets anders dan te berusten in een bijzondere vorm van moraal, die niets van toegevoegde waarde heeft voor de Ark. Wordt vervolgd.