Net als 4 jaar terug organiseerde de plaatselijke SGP-jongeren een debat. Deze keer in een unieke samenwerking met het Da Vincicollege.

Bijna elke plaatselijke politieke partij in Dordrecht stuurde zijn hoogst genoteerde jongere naar het Da Vinci. BVD stuurde raadslid Osman Soy en de ChristenUnie/SGP het net beëedigde raadslid Pieter Verhoeve. Ook waren Peter Heijkoop (CDA), Jasper Mos (VVD), Nienke Blauw (GroenLinks), Osman Bosuguy (D66) en Marco Kraaijenbrink (PvdA) namens hun partij aanwezig. Verschillende van hen staan op een
verkiesbare plaats op 3 maart.
Onder leiding van presenator André Zwartbol ontstond tussen de aanstormende politici een stevig debat. VVD, CDA en ChristenUnie/SGP wilden coffeeshops bestrijden, terwijl PvdA, D66 en GroenLinks hier absoluut niet aan wilden. Osman Soy van BVD werd het vuur aan de schenen gelegd. De BVD werd verweten overal tegen te zijn en vooral te bestaan uit een verzameling actievoerders. Toch wist Soy de aanval te pareren door de onvrede onder Dordtenaren te verwoorden.
Daar waar in Bibelot recent nog geen handvol jongeren afkwam op een jongerendebat, waren in het Da Vinci tientallen Dordste jongelui aanwezig. Pieter Verhoeve en Marco Kraaijenbrink spraken af dat dit initiatief na de verkiezingen een vervolg krijgt.