GroenLinks pleit al jaren voor het vuurwerkvrij maken van onze stad. Nu is het zover, na een draagvlakonderzoek van het Onderzoeks Centrum Drechsteden heeft de burgemeester besloten tot een vuurwerkvrije binnenstad.

We nemen geen afscheid van een traditie maar maken plaats voor een nieuwe: een centrale vuurwerkshow georganiseerd door professionals op het drie rivierenpunt. GroenLinks is blij met deze beslissing, zeker omdat vuurwerk afgestoken door consumenten risico’s met zich mee brengt als het gaat om brandgevaar, het milieu en letsel zowel voor diegene die het vuurwerk afsteken als voor omstanders. GroenLinks blijft pleiten voor een vuurwerkvrij Dordrecht en een centrale lichtshow, om de overlast en schade aan het milieu nog verder terug te dringen, maar voor nu vieren we deze stap naar verandering!

De binnenstad is van iedereen. Dus op naar een veilige, gezellige en mooie jaarwisseling voor alle Dordtenaren!