Nieuws van Kitty Kruger

Drempels weg voor gehandicapte parkeren.

Van het weekeind werden we geconfronteerd met een vraag van een inwoner vanuit Dordrecht over een gehandicapte parkeerkaart. De inwoner voelde zich behoorlijk bedrogen. Hij  wilde een kaart aanvragen en heeft dit via de gemeente site gedaan. Daar kwam hij er achter dat de aanvraag alleen al (met of zonder resultaat) 89 euro koste. Werd de aanvraag afgewezen dan zou hij het geld kwijt zijn. Daarbij moest er een onafhankelijk medisch onderzoek plaatsvinden a 98,00 euro. Ook dit bedrag zou hij kwijt zijn als het resultaat negatief zou uitpakken.

Lozen afvalwater met PFOA en GenX door Evides

Lozen afvalwater met PFOA en GenX

D66 Dordrecht en Groenlinks Dordrecht hebben gezamenlijk artikel 40 vragen gesteld aan
het Dordtse college over de lozing van PFOA en GenX door Evides. De vragen volgen op een
bericht van Stichting het Wantij. Deze stichting had middels een WOB-verzoek informatie
verkregen over deze lozing.

Hoge Nood in Dordrecht.

Openbare toiletten

Komen er nu eindelijk eens Openbare toiletten in Dordrecht of zijn ze er al?

Al jaren wordt er geklaagd over onvoldoende openbare toiletten in Dordrecht. Mensen met maag, darm en lever problemen kunnen niet terecht als zij hun behoefte moeten doen. Kinderen, ouderen, eigenlijk niemand kan zomaar naar een toilet.

Een grappig gegeven is dat zelfs al in 1964 dames uit Engeland, op bezoek in Dordrecht, bij het VVV klaagden over het gebrek aan openbare damestoiletten.

Een mooie afsluiting van 2018 voor GroenLinks Dordrecht

GroenLinks Dordrecht

18 december was de laatste gemeenteraad van het jaar met een goed gevulde agenda. Er is gesproken over de ontwikkeling van Amstelwijck, de verhuizing van de dagopvang van het Leger des Heils, een busverbinding naar de grootste openbare begraafplaats in de Drechtsteden de Essenhof, sportvisie en duurzaamheid. GroenLinks heeft 5 moties ingediend of mede ondertekend. Van de 5 zijn er 4 met grote meerderheid aangenomen.

Algemene beschouwingen Begroting 2019 tweede termijn

Algemene beschouwingen 2019

In de algemene beschouwingen eerste termijn hebben veel partijen: oppositie en coalitie aangegeven graag aan de ambities van het college mee te willen meewerken.

Waarbij dan wel gevraagd wordt om tempo, en om gedegenheid: toekomst proef, toekomst gericht met oog op blauw en groen.

Week van de Vrede 2018

Van 15 tot en met 23 september is de jaarlijkse vredesweek georganiseerd door vredesorganisatie PAX (vredesweek.nl/) onder het motto ‘Vrede wie Durft’. GroenLinks heeft in 2014 een vredesvlag aangeboden aan de raad met het verzoek deze jaarlijks te mogen ophangen op de Toren van het Stadhuis. Ook dit jaar wordt de vlag weer opgehangen om aandacht te vragen voor de roep om een einde aan geweld Een roep die steeds luider klinkt.