Nieuw in te richten openbare ruimte dient vanaf het begin toegankelijk te zijn. Geen gedoe meer met een nieuwe stoep zonder afritten, of een nieuwe bushalte die niet op hoogte is. De motie werd unaniem aangenomen!

Er komt een brede toegankelijkheidsagenda, met aandacht voor onder andere toegankelijke openbare ruimte, maar ook een herstelbudget voor plekken die nu nog niet voldoen. Dit laatste is zeer belangrijk omdat er nu gewoon nog stoepen zijn die eindigen in een rand zonder afrit. Maar er komt ook aandacht voor inclusief spelen en sporten, waardoor kinderen met en zonder beperking nog meer in gezamenlijkheid kunnen opgroeien, en voor de toegankelijkheid van bushaltes.

Ons “rollende” commissielid Nick Bootsman is blij met deze afdoening. “Het is mooi dat wij als GroenLinks hebben kunnen bijdragen aan een scherpe toegankelijkheidsagenda, die echt recht doet aan wat mensen met een beperking en ouderen nodig hebben in onze stad: toegankelijkheid.”

Met de uitvoering van deze motie werkt GroenLinks aan één van de speerpunten uit ons verkiezingsprogramma, dat Dordrecht een stad is waarin iedereen welkom is en iedereen zichzelf kan zijn.