Het Dalton College op de Overkampweg heeft een verkiezingsmarkt georganiseerd om jongeren meer bewust te maken van de politiek. Bij het vak maatschappelijke vorming is een onderdeel politiek. Bij iedere verkiezing (europees, landelijk, provinciaal en lokaal) worden de theorielessen omgezet naar de praktijk.

Afgelopen maandag vond dan ook de verkiezingsmarkt plaats waar de meeste partijen zich presenteerden en de jongeren in debat konden gaan met de (aankomende) politici.

Goed te merken hoe jongeren, vanaf de brugklas (12 jaar) t/m de laatste klassen (17, 18 jaar) met kritische vragen naar de politiek komen. Over onderwijs, maar ook ten aanzien van milieu vragen , werk en wonen.

Wat we niemand willen onthouden en wat we met trots willen presenteren is het campagne filmpje van een groep leerlingen (Lotte, Jitske, Sara en Milou) dat zij hebben samengesteld in opdracht van het vak maatschappelijke vorming. Er is goed nagedacht over welke onderwerpen prominent zijn voor GroenLinks. Er is duidelijk serieus tijd gestoken in een professioneel te noemen campagne filmpje.

De  Jeugd heeft de toekomst. Aan de leerlingen van het Dalton College zal het niet liggen.