21 maart zijn de verkiezingen geweest en hebben wij onze zetels in Dordrecht weten te verdubbelen.

Van twee naar vier zetels. Dit betekent dat we zo meteen ook een fractie hebben die twee keer zo groot is. Vier raadsleden en twee commissieleden.

Als fractievoorzitter heb ik weer het vertrouwen gekregen deze krachtige ploeg te gaan leiden.

Necdet, Chris en Ab als raadsleden en Jonathan en Lies als commissieleden. Ik ben bere trots. Dit alles hebben we bereikt doordat de kiezers het vertrouwen hebben uitgesproken in onze partij. Dit alles hebben we bereikt door een geweldig campagneteam dat GroenLinksDordrecht door weer en wind heeft gepromoot. Door in gesprek te gaan met de inwoners van Dordrecht.

Dit alles hebben we vooral ook bereikt door een grote en enthousiaste inzet van de fractie 2014-2018.

Afgelopen dinsdag werd er afscheid genomen van alle vertrekkende raads-, en commissieleden. Vooraf werd er vertelt door de Burgemeester wat wij allemaal gedaan hadden. Jongens wat veel. Verschillende initiatiefvoorstellen, die ook uitgewerkt zijn. De openbare toiletten houden we nog te goed. Vele moties en amendementen hebben we ingediend en zijn vooral kritisch geweest in de commissies en de Raad. En dan wil ik toch graag en publiek mijn dankbaarheid opschrijven, want iedereen mag dit weten.

Joke bedankt. Je bent altijd aanwezig geweest. Begonnen als commissielid (omdat je je daar het meest prettig bij voelde) maar daarna ook als Raadslid. Die positie aanvaardde je toch maar toen we je nodig hadden na het vertrek van Ahmet.

Ik hoop oprecht dat we je nog vaak gaan zien en horen. Want de kennis die jij hebt tav bomen, lucht, spoor en veiligheid, privacy, riolen, sport, treinen, de fiets, windmolens, zonnepanelen nemen we niet zomaar over. Je grote inzet om ons zichtbaar te laten zijn op de site. Kortom we gaan je missen.

Anet bedankt. Jij hebt je altijd voor de volle honderd procent ingezet als commissielid en meer. Je had een van de meest complexe commissies: sociaal met zeer complexe thema’s als jeugd en gezondheid, diversiteit. Je bent er altijd voor gegaan. Meteen bij het begin werd je al geconfronteerd hoe hard het raadswerk kan zijn. Je vertegenwoordigde onze fractie  op het moment van Charlie Hebdo. Wat een onterechte kritiek kreeg je over je heen, waarbij je je schouders rechte en hoofd omhoog achter onze principes bleef staan. Je was ook altijd bij ons aanwezig. De raadsvergaderingen en Drechtraad vergaderingen, ik kan me niet herinneren dat je er ooit een hebt gemist.

Kortom ook jou geen we vreselijk missen.

Fractie 2014-2018 Ahmet, Joke, Anet, Chris : we hebben het maar mooi gedaan!